Wznowienie obowiązkowego ubezpieczenia OC architekta na rok 2019/2020

Ostateczny termin złożenia wniosku 14 kwietnia 2019.

Szanowni Państwo,

W platformie extranet Izby Architektów RP udostępniony został elektroniczny wniosek umożliwiający wznowienie obowiązkowej polisy OC na rok ubezpieczeniowy 2019/2020.
Ostateczny termin złożenia wniosku to 14 kwietnia 2019.

Jak złożyć wniosek

Aby skutecznie wznowić polisę trzeba wykonać :

  1. Zaloguj się na swoje konto w systemie IARP –   www.izbaarchitetkow.pl    login to numer przynależności do Izby.
  2. Wybierz zakładkę „Ubezpieczenia” i następnie „Obowiązkowe OC 2019/2020”.
  3. Wypełnij wniosek o Obowiązkowe OC i, jeśli chcesz, wnioski dotyczące dodatkowych ryzyk. Uwaga: tylko teraz możesz skorzystać z promocji na ubezpieczenie OC Pracowni Architektonicznej.
  4. Jeśli wniosek został złożony poprawnie, otrzymasz e-mail z potwierdzeniem. W e-mailu będzie także podany numer konta, na który w ciągu 10 dni należy przelać płatność.
  5. Po zaksięgowaniu składki lub raty w systemie dostępna będzie polisa potwierdzająca zawarcie ubezpieczenia OC.

Architekci ubezpieczający się na podstawową sumę ubezpieczenia – 50 tys. euro, będą mogli opłacić składkę tylko jednorazowo, czyli 156 zł za cały rok

Prawnik dla architekta
W tym roku na wniosek IARP ubezpieczyciel przygotował kilka nowych możliwości rozszerzenia OC obowiązkowego. Najważniejsze to ubezpieczenie ochrony prawnej. Jest to rozwiązanie, które ma pomóc architektom w sytuacji powstania roszczenia lub prawdopodobieństwa jego powstania. Usługa obejmuje ochronę praw architekta w zakresie prawa cywilnego, karnego oraz dyscyplinarnego. Zawiera pokrycie kosztów pomocy świadczonej przez adwokatów i radców prawnych, honorariów rzeczoznawców i biegłych sądowych, a także opłaty sądowe i skarbowe.

Ochrona także w życiu prywatnym
Kolejna nowość to ubezpieczenie OC w życiu prywatnym. Jeśli architekt wyrządzi szkodę osobie trzeciej, jej roszczenie zostanie pokryte do sumy 15 tys. zł. Co ważne, rozszerzenia zakresu obowiązkowego OC nie oznaczają podniesienia składki. Architekci zapłacą za tyle samo co rok temu. PZU utrzymało także zniżki, które obowiązywały w latach poprzednich, nawet do 25%. 
Warto też odnotować, że w tym roku architekci będą mogli ubezpieczyć się w OC obowiązkowym nawet na 500 tys. euro, czyli na o 100 tys. więcej niż to było możliwe dotychczas. 

Pełną ochronę gwarantuje OC pracowni
OC pracowni architektonicznej i projektowej jest ważne przy wykonywaniu wielobranżowej dokumentacji projektowej z udziałem podwykonawców. Duża część szkód powstaje w wyniku błędów popełnionych przez branżystów, za które odpowiedzialność ponosi architekt lub biuro projektowe (jako strona umowy cywilno-prawnej względem inwestora). 

Taniej dla dużych i małych
W tym roku utrzymana została zniżka 50% dla OC pracowni, aby z niej skorzystać trzeba jednak spełnić trzy warunki: 

  • Prowadzić jednoosobową działalność gospodarczą(z promocji nie mogą skorzystać spółki),
  • wypełnić wniosek o OC pracowni podczas składania wniosku o OC zawodowe architekta,
  • maksymalna suma gwarancyjna w ramach promocji nie może przekroczyć 500 tys. zł.

PZU obniżyło także składki dla dużych pracowni. Będą one teraz mogły wybrać wyższe sumy gwarancyjne, bez konieczności indywidualnej wyceny ubezpieczyciela.

Jesteś inżynierem, wykonujesz świadectwa?
Architekci wykonujący świadectwa charakterystyki energetycznej budynków mogą w ramach obowiązkowego ubezpieczenia wykupić ochronę tych czynności. Podobnie jest z członkami IARP należącymi jednocześnie do PIIB, mogą oni od razu wykupić obowiązkowe OC inżyniera budownictwa. W obu przypadkach składka jest symboliczna i wynosi 10 zł za rok. 

Masz zaległości? Stracisz przywileje!
Przed wznowieniem polisy warto do 14 kwietnia uregulować zaległości. W przeciwnym razie system uniemożliwi złożenie wniosku. Każdy architekt może sprawdzić stan swojego konta. Wystarczy zalogować się na swoje konto na stronie www.izbaarchitetkow.pl, a następnie po wyborze Ubezpieczenia, przejść do zakładki pobierz dane z 
iExpert.pl – moje dokumenty i kliknąć w numer polisy. Informacji o stanie konta udzielą także konsultanci iExpert.pl, dostępni pod numerem tel. 22 100 26 08 lub adresem e-mail: marta.smukowska@remove-this.iexpert.pl

 

WAŻNE – zmiana numeru konta

 Ze względu na przejęcie Banku BPH przez Alior Bank nastąpiła zmiana numeru konta bankowego. Nowy numer jest dostępny w systemie po złożeniu wniosku. 

Po zaksięgowaniu składki w systemie dostępny będzie certyfikat potwierdzający zawarcie ubezpieczenia.  

W razie pytań zawsze można kontaktować się z firmą iExpert.pl  pod numerem telefonu                22 646 42 42.